سرخط خبرها

گزارش تخصصی فارسی بخوانیم اول دبستان

مشخصات گزارش تخصصی فارسی بخوانیم اول دبستان

  • عنوان گزارش:حل مشکل روان خوانی در درس فارسی بخوانیم دانش آموزان اول دبستان با کارت زود آموز
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۴

بخشی از گزارش تخصصی فارسی بخوانیم اول ابتدایی :

در این گزارش تخصصی مرتبط با فارسی بخوانیم اول ابتدایی به این مسئله خواهیم پرداخت که …….

حدود سه ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. تدریس نگاره ها به پایان رسیده و هشت درس از نشانه ها تدریس شده بود . درباره پیشرفت دانش آموزان پایه اول دبستان در درس فارسی نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .

دانش آموزی که از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف رابشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .

 این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (۱۹۶۴) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد .

بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های خواندن را در دانش آموزان پایه اول دبستان  تقویت نمایم .

 پس از انجام مطالعات  کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان  در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد.

 الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان     ب:عوامل مربوط به انگیزش.

جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد: روش اول …………                  روش دوم………………….

دلایل و نقاط ضعف  را با گردآوری اطلاعات  متوجه شدم و  گام های اجرایی با اجرای دو روش  در طول مدت کوتاه موفق شدم که آنها را در خواندن درس فارسی بخوانیم اول دبستان  تا حدود زیادی نسبت به قبل از تحقیق بهبود بخشم و به نقطه مثبتی تبدیل نمایم و در پایان نیز راهکار و پیشنهاداتی برای رفع مشکل اینگونه دانش آموزان ارائه شد

از اینرو گزارش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در دانش آموزان پایه اول دبستان است که بنده درآن مشغول به خدمت می باشم   انجام شده است .

5000 تومان – دانلود
@elmzaban