سرخط خبرها

گزارش تخصصی جغرافی نمونه ۳ با موضوع ارزشیابی

گزارش تخصصی نمونه ۳ درس جغرافی با موضوع ارزشیابی

نقش اصلی معلم در فرایند آموز ش وپرورش فراهم ساختن شرایط و امکانات مناسب آموزشی و پرورشی و هدایت یادگیری دانش آموزان به منظور کمک به رشد و تکامل همه جانبۀ آنهاست. معلم برای آنکه بتواند این نقش را به نحو شایسته انجام دهد، باید هر یک از دانش آموزان را نیک بشناسد و آ نها را مورد ارزشیابی قرار دهد.

در تمام کلاسهای درسم- متوجه مشکلی اساسی در هنگام ارزشیابی شفاهی از دانش آموزان شدم.بنابراین بر آن شدم تا علت این امر را پیدا کرده و در صدد رفع مشکل دانش آموزان در ارزشیابی شفاهی (مرحله ای)برایم.

و از دانش آموزان در درس جغرافی خواستم که به پرسشهای زیر در یک کاغذ پاسخ دهند

۱. چرا شما در پرسش شفاهی  درس جغرافی نمرات کمتری نسبت به امتحان کتبی کسب می کنید؟

۲۔ چرا تمایلی برای مشارکت در پرسشهای شفاهی درس جغرافی ندارید؟

۳. آیا در مورد نحوهی پرسش شفاهی درس جغرافی روش بهتری به نظرتان میرسد؟ آن را مطرح کنید

در پایان این پرسش و پاسخ که برخلاف همیشه کلاس را پر از شور و نشاط کرده بود راه حلهایی به ذهنم خطور کرد. ترجیح دادم تا در مورد آنها بیشتر تحقیق کرده و از منابع موثق تری دادههای لازم را جمع اوری نمایم. به دانش اموزان نیز و عده دادم تا در ایندهای نزدیک شرایط بهتری را برای حضور شاداب انان در کلاس فراهم آورده و وضعیت موجود را بهبود ببخشم.

از آنان خواستم که براساس اسم استانهای کشور ، یک اسم برای گروه و یک سرگروه انتخاب نمایند، چرا که در همان جلسه پرسش و پاسخ مشاهده کرده بودم که دانش اموزان به نظرات و خواسته های همکلاسیهای خود بهتر گوش می دهند

در اولین قدم جهت انجام این تغییر، به کاستیهای موجود در روش پی بردم و احتمالات مربوط به کاستیها و نقاط ضعف آن را، در حالی که اجرا می شد یادداشت نمودم اقدامات اجرایی را بکار گرفتم و نقاط ضعف را با  راه جدیدی برای بهبود نمرات دانش آموزان در ارزشیابی و پرسش و پاسخ شفاهی در درس جغرافی پیدا کنم و آنها را به نقاط مثبت تبدیل کنم از اینرو در این گزارش تخصصی کتاب جغرافی……….

  • عنوان گزارش:بهبود نمرات دانش آموزان در ارزشیابی و پرسش و پاسخ شفاهی در درس جغرافی
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱
5000 تومان – قیمت
@elmzaban