سرخط خبرها

گزارش تخصصی زیست شناسی نمونه ۲

مشخصات گزارش تخصصی زیست شناسی نمونه ۲

  • عنوان گزارش:ریشه یابى و  حل  افت تحصیلی یکی از دانش آموزان دردرس زیست شناسى
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱

بخشی از گزارش تخصصی درس زیست شناسی نمونه۲ :

در این گزارش تخصصی مرتبط با درس زیست شناسی نمونه ۲ به این مسئله خواهیم پرداخت که …….

یکى از مشکلات اساسى نظام آموزشى اغلب کشورها پدیده ى افت تحصیلى است که ممکن است در سطوح و پایه هاى مختل . تحصیلى متفاوت باشد. از آنجا که عوامل مختلفى در افت تحصیلى دانش آموزان مؤثرند، در این گزارش سعى شده است علل مؤثر در اُفت تحصیلى یکی از دانش آموز ان در درس زیست شناسى ریشه یابى و راه حل هایى اصولى و منطقى در جهت جلوگیرى یا کاهش افت تحصیلى وى ارائه شود.

با توجه به افت تحصیلى برخى از دانش آموزان متوسطه دوم نسبت به دوره ى تحصیلى متوسط اول و خصوصاً در درس علوم زیستى، پرسش هاى ویژه اى در ذهن این جانب مطرح شد که بررسى آن ها از اهمیت و ضرورت خاصى برخوردار بود، زیرا افت تحصیلى باعث افزایش بار نظام آموزشى و تحمیل هزینه هاى زیاد به آموزش و پرورش مى شود.

دانش آموز مورد نظر ، دانش آموز سال اول این آموزشگاه بود. در طول سال، چند آزمون کتبى از همه ى دانش آموزان و چند جلسه ى پرسش شفاهى از برخى از آنان صورت گرفت، اما به علت تراکم زیاد کلاس، نوبت به دانش آموز مورد نظر  نرسید و خود او نیز تمایلى براى پاسخ داوطلبانه به پرسش هاى کلاسى نشان نداد

و سر کلاس اعلام کردم که هر دانش آموزى که در رابطه با یکى از عناوین مشخص شده در ارتباط با زیست شناسى که از سوى اداره اعلام شده، یا هر مطلب دیگر مرتبط با درس زیست شناسى تحقیق و تحقیق خود را گزارش کند، بر مبناى ارزش کارى او چند نمره به نمره ى مستمرش اضافه مى شود. اما دانش آموز مورد نظر در این مورد هیچ اقدامى نکرد.

با بررسى کارنامه ى دوره ى متوسطه اول تحصیلى دانش آموز و مقایسه ى آن با کارنامه ى متوسطه دوم ، مشخص شد نمرات او در مجموع نسبت به سال قبل افت داشته است. موارد مذکور مرا واداشت که بیاندیشم: چگونه مى توانم مانع از افت تحصیلى دانش آموز مورد نظر در درس زیست شناسى شوم؟

 با جمع آورى اطلاعات از منابع مختل . شامل کتاب ها، پایان نامه ها و مقالات، عوامل عمومى مؤثر در افت تحصیلى دانش آموزان و با انجام مصاحبه با دانش آموز، مشاور و مدیر مدرسه عوامل خاص مؤثر در افت تحصیلى این دانش آموز در درس زیست شناسی بررسى شد.

 براساس داده هاى به دست آمده این عوامل در سه گروه اصلى ارزیابى شد.

پس از شناسایى عوامل سعى در اصلاح وضعیت موجود، با توجه به امکانات و مقتضیات شد. براساس اقدامات انجام شده، یعنى پرسش کتبى و شفاهى، ارائه ى درس به صورت سمینار و تعیین گروه هاى مطالعاتى، روند تحصیلى دانش آموز بهبود یافت.

5000 تومان – دانلود
@elmzaban