سرخط خبرها

گزارش تخصصی ریاضی نمونه ۴

این گزارش تخصصی ریاضی نمونه ۴ برای دبستان | راهنمایی | دبیرستان مناسب می باشد

  • عنوان گزارش:بهبود نمرات  و افزایش مشارکت دانش آموزان در ارزشیابی و پرسش و پاسخ شفاهی در درس ریاضی
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱

بخشی از گزارش ریاضی نمونه ۴:

در این گزارش تخصصی ریاضی نمونه ۴ به این مسئله خواهیم پرداخت که …….

در طول چندین  سال خدمتم در آموزش و پرورش، که چند سال از آن را به تدریس ریاضی گذراندم، همواره و در تمام کلاسهای درسم- متوجه مشکلی اساسی در هنگام ارزشیابی شفاهی از دانش آموزان  در درس ریاضی شدم. من نیز مانند اکثر همکارانم در ابتدا، اغلب از موضوعات تعیین شده (هدفهای آموزشی دروس قبل) از دانش آموزان به طور شفاهی سؤالاتی می پرسیدم (ارزشیابی مرحله ای) و گاهی اوقات نیز با اطلاع قبلی از آنها آزمون کتبی (ارزشیابی پایانی) می گرفتم.

در تمام موارد پس از تصحیح بر گه ها دریافتم که تعداد قابل ملاحظه ای از دانش آموزان در آزمون کتبی به نسبت آزمون شفاهی، نمرات بهتری به دست میاورند. بنابراین بر آن شدم تا علت این امر را پیدا کرده و در صدد رفع مشکل دانش آموزان در ارزشیابی شفاهی (مرحله ای)برایم.

از این رو با توجه به امکانات موجود، در وقت مقتضی موضوع را با دانش آموزان در میان نهادم و از انها خواستم که……….

بعد از تمام این فعالیت ها با بررسیهای مکرر متوجه شدم که یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان در هنگام پرسش شفاهی……….

ابتدا، دانش آموزان کلاس را به چند گروه، با افراد مساوی تقسیم کنم. دقت کردم که در هر گروه دانش آموز قوی، متوسط و ضعیف از نظر درسی در کنار هم قرار گیرند.سپس از آنان خواستم که براساس اسم دانشمندان ریاضی ، یک اسم برای گروه و یک سرگروه انتخاب نمایند، چرا که در همان جلسه پرسش و پاسخ مشاهده کرده بودم که دانش اموزان…………

در اولین قدم جهت انجام این تغییر، به کاستیهای موجود در روش پی بردم و احتمالات مربوط به کاستیها و نقاط ضعف آن را، در حالی که اجرا می شد و با ارزیابی از نتایج راه حل ها آنها را به نقاط قوت تبدیل نمودم در پایان  به نتیجه دلخواه یعنی : بهبود نمرات  و افزایش مشارکت دانش آموزان در ارزشیابی و پرسش و پاسخ شفاهی در درس ریاضی شدم.

5000 تومان – دانلود
@elmzaban