سرخط خبرها

گزارش تخصصی شیمی با موضوع افت تحصیلی

گزارش تخصصی شیمی با موضوع ریشه یابى و جلوگیری از افت تحصیلی یکی از دانش آموزان در درس شیمی

  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱

بخشی از گزارش تخصصی شیمی نمونه ۳:

یکى از مشکلات اساسى نظام آموزشى اغلب کشورها پدیده ى افت تحصیلى است که ممکن است در سطوح و پایه هاى مختل . تحصیلى متفاوت باشد. با توجه به افت تحصیلى برخى از دانش آموزان  نسبت به دوره ى تحصیلى قبلی و خصوصاً در درس  شیمی، پرسش هاى ویژه اى در ذهن این جانب مطرح شد که بررسى آن ها از اهمیت و ضرورت خاصى برخوردار بود

در این گزارش تخصصی شیمی سعى شده است علل مؤثر در اُفت تحصیلى یکی از دانش آموز ان در درس شیمی ریشه یابى و راه حل هایى اصولى و منطقى در جهت جلوگیرى یا کاهش افت تحصیلى وى ارائه شود.

در طول سال، چند آزمون کتبى از همه ى دانش آموزان و چند جلسه ى پرسش شفاهى از برخى از آنان صورت گرفت، اما به علت تراکم زیاد کلاس، نوبت به دانش آموز مورد نظر  نرسید و خود او نیز تمایلى براى پاسخ داوطلبانه به پرسش هاى کلاسى نشان نداد. علاوه بر این در انجام تکالیفى که به صورت گروهى براى دانش آموزان تعیین کرده بودم، مانند تهیه ى پوستر از شکل هاى کتاب و ارائه ى درس به صورت سمینار، کوتاهى کرد و در هیچ یک از فعالیت هاى گروهى شرکت نکرد.

با بررسى کارنامه ى دوره ى متوسطه اول تحصیلى دانش آموز و مقایسه ى آن با کارنامه ى متوسطه دوم ، مشخص شد نمرات او در مجموع نسبت به سال قبل افت داشته است. موارد مذکور مرا واداشت که بیاندیشم: چگونه مى توانم مانع از افت تحصیلى دانش آموز مورد نظر  در درس شیمی شوم؟

 با جمع آورى اطلاعات از منابع مختل . شامل کتاب ها، پایان نامه ها و مقالات، عوامل عمومى مؤثر در افت تحصیلى دانش آموزان و با انجام مصاحبه با دانش آموز، مشاور و مدیر مدرسه عوامل خاص مؤثر در افت تحصیلى این دانش آموز بررسى شد.

 براساس داده هاى به دست آمده  این عوامل در سه گروه اصلى ارزیابى شد……..

پس از شناسایى عوامل سعى در اصلاح وضعیت موجود، با توجه به امکانات و مقتضیات شد. براساس اقدامات انجام شده، یعنى پرسش کتبى و شفاهى، ارائه ى درس به صورت سمینار و تعیین گروه هاى مطالعاتى، روند تحصیلى دانش آموز بهبود یافت.

لذا در این گزارش تخصصی شیمی شواهد نشان میدهد که در صورت …………………

5000 تومان – قیمت
@elmzaban