سرخط خبرها

گزارش تخصصی املا درس فارسی نمونه ۲

این نمونه گزارش تخصصی املا برای همه مقاطع ابتدایی  راهنمایی و دبیرستان و دخترانه و پسرانه می توان استفاده کرد

  • عنوان گزارش:آموزش صحیح نوشتن و صحیح خواندن به دانش آموزانم و بهبود املا ی آنها
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۲

بخشی از گزارش تخصصی املا:

در این گزارش تخصصی املا به این مسئله خواهیم پرداخت که ……….

زنگ املا بیشتر برای فراگیران به صورت رونویسی هایی تکراری خسته کننده درآمده است . بیشتر املاها روی حافظه بصری آنها تکیه دارد . و جالب این که این عدم انگیزه در صحیح نوشتن به انجام تکالیف کتبی در درس های دیگر نیز سرایت می کرد و بی دقتی تا جایی پیش می رفت که اکثر دانش آموزان کلاس نیز حتی در نوشتن مطلبی از روی کتاب نیز دچار اشتباه می شدند .
به همین دلیل بسیاری از مدارس ما توجه به صحیح نوشتن کلمات فقط به ساعات درس املا محدود می شود ، آن هم به این صورت گذرانده می شود که معلم متنی را برای دانش آموزان می خواند تا بنویسند . پس از پایان املا ، آنها را صحیح می کند و سپس تکلیفی را که معمولاً شامل چند بار نوشتن از روی کلماتی که در متن اشتباه نوشته شده است و یا رونویسی از روی درس و پاکنویس املا می باشد را به فراگیران پیشنهاد می کند . و در جلسه بعد پس از بازدید تکالیف ، متن دیگری را برای کلاس می خواند .

از این رو در گزارش تخصصی املا حاضر بر آن شدم که درس املا را از رونویسی خسته کننده و تکراری نجات دهم و با تنوع در نحوه آموزش آن درس را برای فراگیران شیرین و جذاب کنم و آن را به صورت درسی مشارکتی و فعال و خلاق تبدیل کنم و دقت و عادت به درست نویسی کلمات را در آنها تقویت کنم . برای همین با مشورت صاحب نظران و همکاران چنین موضوعی را جهت گزارش پژوهش انتخاب کردم و با اهدافی که در این گزارش تخصصی مشخص کردم  و با شناخت نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت با اقدامات اجرایی آنه راهکارها را عملی نمودم که ……………..

5000 تومان – دانلود
@elmzaban

3 دیدگاه

  1. خوب

  2. خیلی خوب