سرخط خبرها

گزارش تخصصی قرآن نمونه ۲

این گزارش برای همه مقاطع : ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان قابل استفاده است حتی برای درس دین و زندگی و یا هدیه آسمانی

  • عنوان گزارش: ایجاد روح تفکر ،تعامل،تحرک و شادی آفرینی در کلاس درس قرآن
  • نوع فایل: (word) قابل ویرایش
  • تعدادصفحات:۱۶

بخشی از گزارش تخصصی قرآن:

در زنــگ قــرآن دانش آموزانم یا تشــنه اند، یــا می خواهندتماشــاچی فوتبال کلاسی دیگر باشــند، یا با مدیر و ناظم و…کار دارند، یا این که زنگ تفریح یادشان رفته دست شویی بروندو حالا اجازه می خواهند. اگر از طرف خانواده ها هم پشــتیبانی شوند، یا نوبت دکتر دارند، یا باید به مهمانی بروند. اگر هم روزقبل از تعطیلات باشد، مسافرت درپیش دارند.
خلاصه ی کلام، راه های فرار متعددند
.اکنون این دانش آموز باید علاقه مند به کلاس باشد و تکرارآیات قرآن، و اگر معنی جدیدی برایش نداشــته باشــد، اصلادرس جدیــدی نخواهد بود. فقط گاهی قواعــد پایان دروس جدید هستند که شــکر خدا، سهل الهضم هستند و شاگرد ما سرشــار از هوش و استعداد است. اســتفاده از نوار هم بعضی اوقات خســته کننده و حتی نامفهوم است؛ زیرا با تلفظ حروف به طور کامل آشنا نیســتند. داســتان های کتاب را هم یا قبلامطالعه کرده اند یا در کتاب های دیگر خوانده اند، از پدربزرگ هاو مادربزرگ ها شــنیده اند، در تلویزیون دیده اند و یا سی دی ونوار ویدیویی آن را دارند؛ که اگر بخواهم به مدرســه می آورندتا من هم استفاده کنم.
راســتی چه ضرورتی دارد؟ برای او، خواندن قرآن جز ده قاعده ی جدید، تکرار مکررات است. چرا باید به او بگویم قرآن بخوان، مؤدب بنشین، صحبت نکن… تا بهشت را به تو بدهند؟!
بهشــتی که او را به لحاظ ســنی هنوز از آن خارج نکرده اند وانشاالله که هیچ گاه خارج نخواهد شــد. بهشــت او در حال حاضر حیاط و فوتبال یا نقاشی، کتاب خانه، بازی و… است که نقد هستند؛ آخر وعده های نسیه و دور چرا؟
اندیشــیدم چرا کلاســم این علاقــه را در آنــان به وجودنمــی آورد؟ چــرا از ایــن لطافــت روح آنــان در کلاس خودم ســود نبرم؛ چرا بخشــی از این علاقه و خوش حالــی را برای هم کلاسی هایشــان به وجود نیــاوردم؟ چــرا کلاس من مثل مسابقه ی مورد علاقه شان، جذاب و باطراوت نباشد؟ لذا در این گزارش با انجام روش های ابتکاری و جالب در کلاس ……………

5000 تومان – دانلود

 

@elmzaban