سرخط خبرها

گزارش تخصصی عربی نمونه ۳

مشخصات گزارش تخصصی عربی نمونه ۳

  • عنوان گزارش:ریشه یابى و  حل  افت تحصیلی یکی از دانش آموزان دردرس عربی
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱

بخشی از گزارش تخصصی درس عربی نمونه ۳ :

در این گزارش تخصصی مرتبط با درس عربی نمونه ۳ به این مسئله خواهیم پرداخت که …….

از مهم ترین آفت هاى آموزشى جهان، از جمله کشور ما افت تحصیلى است که همواره مقادیر زیادى از استعدادهاى انسانى و منابع اقتصادى جامعه را به هدر مى دهد و منجر به نابسامانى هاى فردى، خانوادگى و اجتماعى مى شود. این مسائل در کشور ما به صورت  ترک تحصیل زودرس، یا به صورت هاى دیگر جلوه مى کنند. افت تحصیلى با نظام هاى آموزشى، فرهنگى، اجتماعى، خانوادگى و جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد و یکى از قدیمى ترین و شناخته شده ترین مشکلات آموزش و پرورش جهان به شمار مى رود. لذا گزارش حاضر درباره ى عوامل افت تحصیلى و راه هاى جلوگیرى از آن همواره مورد نیاز جوامع بوده و بررسى آن ها نیز مستلزم دقت نظر و ارزیابى دقیق است.

با توجه به افت تحصیلى برخى از دانش آموزان  نسبت به دوره ى تحصیلى متوسط اول و خصوصاً در درس زبان عربی ، پرسش هاى ویژه اى در ذهن این جانب مطرح شد که بررسى آن ها از اهمیت و ضرورت خاصى برخوردار بود، زیرا افت تحصیلى باعث کاهش ظرفیت ثبت نام در پایه هاى بعدى، جلوگیرى از پذیرش دیگران در آن پایه ى تحصیلى، افزایش بار نظام آموزشى و تحمیل هزینه هاى زیاد به آموزش و پرورش مى شود. متأسفانه، هر سال منابع انسانى و اقتصادى فراوانى به واسطه ى افت تحصیلى، تجدیدی دانش آموزان به هدر مى رود. به همین منظور در گزارش حاضر درصدد برآمدم تا به بررسى علل افت تحصیلى یکى از دانش آموزان پایه ى متوسطه در درس زبان عربی  بپردازم.

دانش مورد نظر به علت آسان گذرانى پایه هاى قبلى با مشکلات بنیادى در همه ى دروس دست به گریبان بوده و در دروسى چون ریاضى،فیزیک، شیمى، عربى و… در نیم سال تحصیلى اول موفق عمل نکرده است. با این وجود تصمیم گرفتم در ابتدا……..

پس از شناسایى عوامل سعى در اصلاح وضعیت موجود، با توجه به امکانات و مقتضیات شد. براساس اقدامات انجام شده، یعنى پرسش کتبى و شفاهى، ارائه ى درس به صورت سمینار و تعیین گروه هاى مطالعاتى، روند تحصیلى دانش آموز بهبود یافت.

5000 تومان – دانلود

 

@elmzaban