سرخط خبرها

گزارش تخصصی فیزیک نمونه ۲ با موضوع پرسش و پاسخ شفاهی

گزارش تخصصی فیزیک با موضوع پرسش و پاسخ شفاهی جهت بهبود نمرات دانش آموزان در درس فیزیک

  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۱

بخشی از گزارش تخصصی فیزیک نمونه ۲:

بعد از تمام  فعالیت ها با بررسیهای مکرر متوجه شدم که یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان در هنگام پرسش شفاهی، هیجان و فشار ناشی از ایستادن در حضور دیگران و خجالت کشیدن از این است که به تنهایی زیر بار نگاه سرزنش آمیز احتمالی معلم و دوستان خود قرار بگیرند.

 با تجزیه و تحلیل گزارشهایی که یادداشت کرده بودم راه حلی به نظرم رسید که تصمیم گرفتم آن را در کلاس درس به صورت آزمایشی اجرا نمایم. این تغییر عبارت بود از اینکه ابتدا، دانش آموزان کلاس را به چند گروه، با افراد مساوی تقسیم کنم. دقت کردم که در هر گروه دانش آموز قوی، متوسط و ضعیف از نظر درسی در کنار هم قرار گیرند.

سپس از آنان خواستم که براساس نام دانشمندان فیزیک  ، یک اسم برای گروه و یک سرگروه انتخاب نمایند، چرا که در همان جلسه پرسش و پاسخ مشاهده کرده بودم که دانش اموزان به نظرات و خواسته های همکلاسیهای خود بهتر گوش می دهند و تا حدود زیادی آن نظرات را می پذیرند.

سپس دو گروه از دانش آموزان را فراخواندم و از آنان خواستم که به صورت گروهی در جلوی آزمایشگاه، رودرروی سایر دانش آموزان بایستند.

 این یک رقابت تمام عیار بود  نه تنها دانش آموزان از روش پرسش و پاسخ شفاهی هراسی ندارند بلکه با به کارگیری روشهای بکار گرفته شده  انان را به درس فیزیک نیز علاقه مند ساخته ام.

 در اولین قدم جهت انجام این تغییر، به کاستیهای موجود در روش پی بردم و احتمالات مربوط به کاستیها و نقاط ضعف آن را، در حالی که اجرا می شد یادداشت نمودم.

در این گزارش تخصصی فیزیک  مشاهده خواهید کرد که با توجه به علاقه ی دانش آموزان و همکاری اولیای مدرسه و رفع نقایص کار، کلاس درس فیزیک دیگر کلاسی خشک و بی روح نبود و در هنگام ارزشیابی از دانش آموزان دیگر نمی شد از اشتیاق آنان برای شرکت در این رقابت جلوگیری کرد و با………………

5000 تومان – قیمت

 

@elmzaban

2 دیدگاه

  1. هما رضوانی

    سلام
    کانال تلگرم هم ذارید