سرخط خبرها

گزارش تخصصی فارسی بخوانیم ابتدایی

بخشی از گزارش تخصصی فارسی بخوانیم ابتدایی

در این گزارش تخصصی فارسی بخوانیم ابتدایی به این خواهیم پرداخت که ……..

معمولا در کلاس های درس مخصوصا دوران ابتدایی دانش آموزانی پیدا میشوند که دارای مشکلانی در زمینه ی تحصیلی از جمله روانخوانی باشند و نمیتوانند مانند سایر دانش آموزان خوب بخوانند و این کار تاثیر منفی در پیشرفت تحصیلی این دانش آموزان دارد.

در کلاس …….  دبستان ………… واقع در شهرستان …………… که اینجانب به عنوان ……………حضور پیدا کرده ام یک دانش آموز به نام ……… دارای چنین مشکلی می باشد و در امر روانخوانی نسبت به سایر همکلاسیانش ضعیف عمل می کند و در این زمینه دارای مشکل است ونمی تواند متن وشعر های کتاب فارسی بخوانیم و همچنین قرآن و درس های دیگر را به خوبی روانخوانی کند.

باتوجه به مشاهدات خود از این دانش آموز در طول فرایند تدریس وی از نظر رفتاری کاملا بهنجار عمل میکند و هیچگونه علائمی مبنی بر  خشونت، پرخاشگری، اضطراب وترس در ایشان دیده نمی شود و در زنگ های تفریح نیز او باسایر بچه ها به صورت کاملا عادی بازی و ارتباط برقرار میکند. و از نظر رفتاری تفاوتی با سایر دانش آموزان کلاس ندارد.

با توجه به موضوع گزارش  خود که به بررسی مشکل روانخوانی در کلاس ……. صورت گرفت و مشاهده ی محمد که دارای مشکل در امر خواندن بود و با دادن تمرین ها و تکالیف خاص به او برای تقویت ایشان در خواندن تلاش کردم و پس از راهنمایی و بررسی تکالیف داده شده به محمد به این نتیجه رسیدم که  او دارای اختلال و نارسایی شدید در خواندن نبوده و فقط این مشکل در اثر کم توجهی و حواسپرتی او در حین تدریس معلم  و همچنین به خاطر تلاش کم وی در انجام تکالیف و تمرین نکردن در امر خواندن در خانه از جمله عوامل و مواردی بودند که محمد نتوانسته بود به خوبی در خواندن موفق شود و این باعث شده بود که او نتواند در کلاس به خوبی همانند سایر دانش آموزان در درس خوانداری موفق شود،

این دلایل و نقاط ضعف  را با گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه با او و معلم کلاس و همچنین با بررسی پرونده دانش آموزی ایشان متوجه شدم و  گام های اجرایی با دادن تکالیف و تمرین هایی به محمد در طول مدت کوتاه موفق شدم که  او را در خواندن  درس ها و هر مطلب دیگر مانند روزنامه و کتاب داستان تا حدود زیادی نسبت به قبل از تحقیق بهبود بخشم و به نقطه مثبتی تبدیل نمایم و در پایان نیز راهکار و پیشنهاداتی برای رفع مشکل اینگونه دانش آموزان ارائه شد

  • عنوان گزارش:بهبود مشکل روانخوانی در درس فارسی بخوانیم و قرآن  دانش آموز کلاس
  • نوع فایل: (Word) قابل ویرایش
  • تعداد صفحات:۱۳

 

5000 تومان – دانلود

@elmzaban

2 دیدگاه

  1. خوب