سرخط خبرها

گزارش تخصصی معاون و مدیر دبستان

عنوان گزارش: برطرف کردن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس دانش آموزی

بخشی از گزارش:

من مدیر دبستان ……………. ، یکی از مدارس فرهنگیان ناحیه ………..می باشم . ………… سال سابقه خدمت دارم . مدرسه ی ما یکی از مدارس پرجمعیت ناحیه می باشد .حدوداً ……….. دانش آموز در این مدرسه تحصیل می کنند  اکثریت دانش آموزان از سرویس استفاده میکنند و تقریبا از تمام نقاط شهر ورودی داریم .مدرسه ما در خیابانی پر رفت و آمد قرار گرفته است و باعث ترافیک و شلوغی و ازدحام زیادی گردیده است .
از طرفی یکی از اولیا ء اظهار می کرد در سرویس دختر / پسر من مسائلی است که سخت روحیه ی او را خراب نموده است و از لحظه ای که دانش آموزان سوار ماشین می شوند با هم درگیر ند و جر و بحث دارند ؛ من مستخدم یکی از مدارس هستم بچه ها شغل مرا به رخ دخترم/پسرم می کشند و جر و بحث از این مسئله شروع می شود . و عاجزانه از من خواست که مشکلش را حل نمایم و سپس از دفتر مدرسه خارج شد .
من که سخت متاثر شده بودم به این فکر افتادم که چگونه از فرصتی که دانش آموزان در سرویس دارند بهترین استفاده را بکنیم ؟ چگونه می توانم از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری نمایم ؟ چگونه می توانم مسیر راه را برای بچه ها هدفمند سازم ؟ چگونه می توانم ارزش عمر آنان را برایشان تفهیم نمایم و از بیهودگی آن جلوگیری نمایم ؟
طبق برآوردی که داشتم بعضی از دانش آموزان حدود نیم الی یک ساعت در راه بودند و در واقع رفت و برگشت آنان در روز ، یک الی یک ساعت و نیم طول می کشید .با معاون مدرسه و چند تن از همکاران وارد گفت و گو شدم آنان نیز گفتند : « چندین سال است که بچه های خودمان هم با این مسئله روبرو هستند و عمرشان به بطالت می گذرد نکات منفی زیادی از یکدیگر می آموزند که قابل جبران نیست . زیرا بچه ها از همسالان خود حرف شنوی زیادی دارند . »یکی از همکاران دیگر نیز بسیار اظهار نگرانی می کرد و بیان می داشت که : « اگر بتوان به دنبال راه حلی گشتو این موضوع را هدفمند نمود کار بزرگی انجام شده است زیرا در بسیاری از مدارسی که تا کنون بوده ام همین مشکلات را داشته اند . »بر این اساس به دنبال اطلاعات دقیق تری که مرا به حل مساله معطوف کند رفتم .

5000 تومان – دانلود

 

لیست کامل گزارش تخصصی های سایت

@elmzaban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *